In de Media: Meet and Match

Geplaatst in: Geen categorie | 0

Dit bericht verscheen onlangs op www.feannet.nl naar aanleiding van een succesvolle Meet and Match in Heerenveen. Een evenement waar ik voor de tweede keer dagvoorzitter was. Bedrijven en maatschappelijke instellingen zoeken elkaar op en handelen in wilskracht, creativiteit en kansen.

ECONOMISCHE WAARDE MEET & MATCH € 79.170,50!

Heerenveen: Dinsdagmiddag werd de jaarlijkse Hart voor Heerenveen Meet & Match event gehouden in het Posthuis Theater. 

Met maar liefst 67 gesloten matches met een economische waarde van €79.170,50 is het Hart voor Heerenveen Meet & Match evenement een groot succes. In het Posthuis Theater handelden dinsdagmiddag tientallen bedrijven en maatschappelijke organisaties in het kader van maatschappelijk betrokken ondernemen. De deelnemers investeerden producten, diensten en kennis voor het goede doel, met gesloten portemonnee.

Noordeling Organisatieadvies zette de toon door de 1e match te presenteren. Zij begeleidt 6 maanden lang vrijwillig het project Heerlijk Heerenveen van Werkgroep Fairtrade. Hierna opende de heer Ronald Prince van Koninklijke Smilde de matchvloer met een ferme slag op de gong. In anderhalf uur tijd brachten medewerkers van Randstad en de Rabobank deelnemers met elkaar in contact om zoveel mogelijk matches te realiseren. Over geld werd dinsdag niet gesproken en zowel kleine als grote matches doen mee. De ‘goedkoopste’ match was dat Best Buddies Friesland banketstaven ontvangt voor haar 2 vrijwilligers van Koninklijke Smilde t.w.v. 5 euro. De ‘duurste’ t.w.v. € 32.000 was dat Stichting Friesland Beweegt twee fulltime werkervaringsplekken voor 1 jaar aanbiedt aan jongeren via Verslavingszorg Noord Nederland. Beweging is vooruitgang! Notaris Mr. Savenije bekrachtigde alle matches en berekende per match de economische waarde. De totale investering die het Heerenveense bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties samen deden in de maatschappij, was €79.170,50. De matches die zijn gemaakt, worden binnen nu en twaalf maanden uitgevoerd.

Veelzijdige samenwerking
Tijdens de Meet & Match viel de veelzijdigheid in samenwerking op. De Rabobank beloont het doorzettingsvermogen van een jongere van Sportproject Heerenveen met zijn droom; een ballonvaart. Na 160 sollicitaties vond deze jongere een betaalde baan als leerling bakker en start aan de Bakkervakschool. Hoofdsponsor Smilde liet zich van haar beste kant zien met het doneren van 1.000 banketstaven aan vrijwilligers en het inzamelen van tweede hands gereedschap voor Klussendienst Graag Gedaan. Best Buddies die activiteiten organiseren voor jongeren met en zonder verstandelijke beperking mag de gymzaal gebruiken van Basisschool Sint Jozef. Tenge Hoveniersbedrijf doet onderhoud van het terrein van de Voedselbank. Mintjes & Co brainstormt met de MS Vereniging over een benefietconcert. Bakkerij Boonstra doneert 200 stukjes oranjekoek voor de VIP-ontvangst bij het verjaardagsconcert van het Heerenveens Muziek Corps. De Rabobank doneert een afsluitbare archiefkast aan Steunpunt De Barones. En Yonca Media, Koninklijke Smilde, De Vrouwenkamer en restaurant Het Ambacht verzorgen samen een diner voor jonge vluchtelingen. Alle matches staan binnenkort op de website Hartvoorheerenveen.nl.

Het Gouden Hart
Tenge Hoveniers werd de winnaar van het Gouden Hart voor Heerenveen en mag zich 1 jaar lang Maatschappelijk Betrokken Onderneming 2015 noemen. Deze felbegeerde prijs kreeg zij gisteren uitgereikt uit handen van Alvin Sibbald van Heerenveen ’n Gouden Plak. Tenge wint de juryprijs omdat dit bedrijf op een bijzondere wijze haar maatschappelijke betrokkenheid vorm geeft en daarmee bijdraagt aan een mooiere Heerenveense samenleving.

De Hart voor Heerenveen Meet & Match werd mede mogelijk gemaakt door Koninklijke Smilde, het Posthuis Theater, De Rabobank, Randstad Uitzendbureau, Notaris Mr. Margreet Savenije, gemeente Heerenveen, het Vrijwilligers Servicepunt, MiddelPunt Media en Caleidoscoop Welzijnswerk.